Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa im. Ziemi Lubelskiej w Radawcu Dużym zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://spradawiecduzy.bipszkola.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Krzysztof Nowak

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.  W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na niedotrzymanie tych terminów, oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego poczta lub drogą elektroniczna na adres: Organ Nadzorujący Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Ziemi Lubelskiej w Radawcu Dużym.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Wejścia do budynku szkoły zaprojektowano od strony południowej. Istnieją trzy dostępne dla uczniów wejścia. Wejście główne nie posiada barier architektonicznych, jest dostępne dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Do dwóch pozostały prowadzą tylko schody.

Dostosowanie korytarzy

Korytarz w zachodniej część szkoły jest w pełni dostępny dla osób z niepełnosprawnością ruchową (sekretariat, gabinet dyrektora, sala gimnastyczna, świetlica, sala terapeutyczna, natryski, toalety od strony wejścia do sekretariatu). Korytarz w starej części szkoły gdzie znajduje się pokój nauczycielski i sale lekcyjne, toalety, bez dostosowania dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Dostosowanie schodów

Najnowsza, zachodnia część szkoły nie posiada barier architektonicznych w postaci schodów i jest dostępna dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Do dwóch pozostałych części prowadzą schody.

Dostosowanie wind

W budynku szkoły nie znajdują się windy.

Dostępność pochylni

Szkoła nie dysponuję pochylniami.

Dostępność platform

Szkoła nie dysponuję platformami.

Dostosowanie parkingów

Parking na terenie szkoły nie posiada większych barier architektonicznych. Od drogi prowadzącej do głównego wejścia do szkoły dzieli ją niewielki stopień.

Prawo wstępu z psem asystującym

Szkoła umożliwia wstęp z psem asystującym.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Szkoła nie udostępnia informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych

Szkoła nie dysponuję pętlami indukcyjnymi.

Dostępność tłumacza języka migowego

Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcące załatwić sprawę w naszej jednostce z pomocą tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimum trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 września 2020 09:12
Dokument wprowadzony do BIP przez: Krzysztof Nowak
Ilość wyświetleń: 572
22 września 2020 11:19 (Krzysztof Nowak) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
22 września 2020 11:07 (Krzysztof Nowak) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
22 września 2020 10:26 (Krzysztof Nowak) - Aktualizacja deklaracji dostępności.